A orde é cronolóxica, de cando
eu as vin. Os lugares van dende o Fórum ata o CGAI, Cines Cantones e
Afundación, onde precisamente vin O Afundimento...
Nebraska
(Alexander Payne, 2013). Conmovedora historia sobre a vellez, os estragos do
tempo, as raíces, a familia, temas universais presentados nun
envoltorio branco/negro que destila melancolía. Por momentos viaxamos
polo estado de Nebraska, compartimos cos primos a visión dun partido de
béisbol (creo) e contemplamos unha paisaxe marabillosa
Le dernier des injustes (Claude Lanzmann, 2013). Do mellor que vin sobre o Holocausto
(xunto con Shoah). Son 220 minutos de narración excelentemente
documentada, sobre o “modélico” campo de exterminio de Theresienstadt,
Tiempos de Amor y Juventud (Hou Hsiau-hsien, 2005). Tres historias en tres épocas,
interpretadas pola mesma parella. Ambientación moi conseguida de cada
época.
8 apellidos vascos (Emilio Martínez Lázaro, 2014). Que vou dicir
que xa non se teña dito... Boa ou mala, dáme igual; chea de tópicos,
pero moi, moi divertida, aparte de levantar a taquilla do cine español.
Luces al atardecer (Aki Kaurismaki, 2006). O retrato dun perdedor que non obstante conmove pola súa resistencia
El Gran Hotel Budapest (Wes Anderson, 2014). Unha parodia dos anos 30, ou como
din algúns críticos un xeito de vinganza, visualmente moi atractiva,
divertida, reparto inmenso de bos actores.
El hundimiento (Der Untergang) (Oliver Hirschbiegel, 2004). Últimas horas na vida de Hitler,
Portentosa interpretación de Bruno Ganz. O führer e seus lugartenentes
recluídos nun búnker, agardando o final.
La bicicleta de Pekin
(Wang Xiaoshuai, 2001). A bici é un auténtico valor na cidade. Campo e cidade
enfrontados, aínda que as personaxes resultan pouco cribles, sobre todo
o rapaz que vén do campo, pero emociona a súa coraxe na busca do
imprescindible e prezado medio de traballo
Sykt Lykkelig (Siempre feliz) (Anne Sewitsky, 2010=. Corrosiva narración da infelicidade. Nada é o
que parece nesta familia noruega. Polo medio soa a canción “Somewhere
over the rainbow”, tema moi vello cantado dun xeito moderno.
L’inconnu du lac (Alain Guiraudie, 2013). Erotismo, sexualidade, paixón, amor
descarnado. Película claustrofóbica, aínda que rodada en exteriores
fermosísimos.
Begin Again (John Carney, 2013). Gustoume este musical, con actores convincentes e NY de fondo.
Mil veces buenas noches (Erik Poppe, 2013). A reivindicación do exercicio e a
proxección profesional dunha fotógrafa (Bínoche), malia o custo familiar
que lle supón.
Ida (Pawel Pawlikowski, 2013). Conmovedora historia da
busca das orixes, o coñecemento dunha mesma. A loita entre fe e
materialismo. A elección da profesión relixiosa, como convicción.
Vikingland
(Xurxo Chirro, 2011). Documental sobre a vida duns mariñeiros nun ferry
que opera entre Dinamarca e Alemaña. A tenrura que destila a cea
de Nadal, co complemento impagable da presenza do Xurxo no “Linda Rama”.
Linda velada...
Al otro lado (Fatih Akin, 2007). Conmovedora historia de busca, reconciliación y perdón.
Relatos Salvajes (Damián Szifrón, 2014). Podería titularse “Comedias Barbaras”, Das
mellores. Loita entre socialización e instintos primarios. Non é difícil
sentirse identificado con algunha das historias. Persoalmente me quedo
con BOMBITA/Darín, xusticeiro e liberador.
Mr. Turner (Mike
Leigh, 2014). A biografía deste xenial paisaxista, por veces misóxino e tenro
amante. Planos fermosisimos (incluso lle gustaron a Boyero....)
Finalmente remato, na Coruña, ás dúas do 7/01/2015
Ana Rodríguez
Ningún comentario:
Publicar un comentario